Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8558
Title: Становлення та розвиток концепції маркетингового менеджменту в сучасних умовах: європейський досвід
Other Titles: Establishment and development of the marketing management concept in modern conditions: European experience
Authors: Остапчук, Т.П.
Бужимська, К.О.
Ostapchuk, T.P.
Buzhymska, K.O.
Keywords: маркетинг
менеджмент
маркетинговий менеджмент
концепція маркетингового менеджменту
цифровий маркетинг
marketing
management
marketing management
concept of marketing management
digital marketing
Issue Date: 2024
Publisher: Державний університет "Житомирська політехніка"
Series/Report no.: Економіка, управління та адміністрування;2(108)
Abstract: У статті досліджено процес становлення та розвитку концепції маркетингового менеджменту в сучасних умовах з урахуванням європейського досвіду. Впровадження маркетингового менеджменту на підприємствах представлено в контексті розвитку сучасного клієнтоспрямованого інструментарію, який дозволяє оптимально враховувати різноманітні інтереси всіх учасників ринку та досягати економічних і соціальних вигід від господарської діяльності одночасно. На основі представленого наукового узагальнення визначено основні етапи еволюції становлення та розвитку концепцій маркетингового менеджменту в провідних економічно розвинутих країнах. У запропонованій системі кожен з визначених етапів відображає еволюцію концепцій маркетингового менеджменту, де фокус поступово переходить від продукту та продажу (збуту) до акценту на споживача, взаємовідносини та використання сучасних інформаційних та цифрових технологій. Представлені окремі наукові дефініції поняття «маркетинговий менеджмент» провідними зарубіжними вченими дозволили констатувати, що маркетинговий менеджмент – це складний і багатогранний процес, який є ключем до успіху підприємства на ринку. Обґрунтовано, що сучасний стан дослідження питань маркетингового менеджменту в Європі визначається активними науковими пошуками в галузі цифрового маркетингу, сталого розвитку, взаємодії з клієнтами, аналізу даних, технологічних інновацій та стратегічного управління маркетинговими процесами. Узагальнено сучасні тенденції та напрями розвитку концепції маркетингового менеджменту в Європі, серед яких виокремлено: цифровий маркетинг, маркетинг сталого розвитку (sustainable marketing), клієнтська взаємодія та CRM, маркетингові дослідження та аналітика, технологічні інновації та Інтернет речей (IoT), споживча поведінка та психологія маркетингу, міжнародний маркетинг, маркетинговий менеджмент в електронній комерції тощо. Наведено приклади застосування інструментів маркетингового менеджменту в провідних європейських компаніях. Визначено актуальні проблеми розвитку маркетингового менеджменту в майбутньому.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8558
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42.pdf427.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.