Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСвірко, С.В.-
dc.contributor.authorДовгалюк, В.В.-
dc.contributor.authorТростенюк, Т.М.-
dc.contributor.authorSvirko, S.V.-
dc.contributor.authorDovhalyuk, V.V.-
dc.contributor.authorTrosteniuk, T.M.-
dc.date.accessioned2024-05-14T11:07:55Z-
dc.date.available2024-05-14T11:07:55Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8459-
dc.description.abstractЄвроінтеграційні процеси в Україні набули фінальної активізації, що вимагає найскорішого вирішення всієї сукупності завдань, поставлених Європейським Союзом перед Україною. В контексті формування дієвої, вітчизняної системи управління державними фінансами, особливого значення набувають дослідження усіх складових публічних фінансів Європейського Союзу, зокрема бюджету останнього економіко-політичного союзу. На підставі опрацювання широкого спектра нормативних документів, що становлять бюджетне законодавство Європейського Союзу, виокремлено та розвинуто визначення «бюджетного процесу Європейського Союзу» (під яким пропонується розуміти закріплений та унормований консолідованими версіями Договорів про Європейський Союз та функціонування Європейського Союзу, фінансовими регламентами процес формування (прогнозування, планування, опрацювання, ухвалення), виконання (реалізація намічених бюджетних трансакцій в межах загального управління бюджетними асигнуваннями, їх облік, зокрема, фінансова та бюджетна звітність, контроль і аудит, оцінка, моніторинг) бюджетних показників Європейського Союзу, представлених у багаторічній фінансовій програмі та бюджеті ЄС), його місії (яка вбачається у забезпеченні безперебійного функціонування інституцій сектору загального державного управління задля подальшого економічного, соціального, політичного, науково-технічного, екологічного та інших видів суспільного розвитку ЄС), бюджетні принципи (загальні та спеціальні), функції, етапи, інструменти та методи, на підставі чого сформовано методологічну модель бюджетного процесу Європейського Союзу, що має чіткий системоутворюючий каркас та обґрунтовані змістовні позиції за кожним з методологічних кластерів). Кінцева реалізація та подальша імплементація у вітчизняну практику бюджетного процесу дозволить не тільки підвищити результативність бюджетного циклу Європейського Союзу, а отже, як наслідок, сприятиме більш якісному виконанню місії та функції останнього, а й забезпечить максимальне наближення вітчизняного процесу до європейських орієнтирів в умовах формування євроінтеграційних процесів в Україні.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;1(107)-
dc.subjectбюджетuk_UA
dc.subjectбюджетний процесuk_UA
dc.subjectбюджетна системаuk_UA
dc.subjectбюджетні принципиuk_UA
dc.subjectетапи бюджетного процесуuk_UA
dc.subjectбюджетне законодавствоuk_UA
dc.subjectbudgetuk_UA
dc.subjectbudget processuk_UA
dc.subjectbudget systemuk_UA
dc.subjectbudgetary principlesuk_UA
dc.subjectstages of the budget processuk_UA
dc.subjectbudgetary principlesuk_UA
dc.subjectbudget legislationuk_UA
dc.titleМетодологічна модель бюджетного процесу Європейського Союзуuk_UA
dc.title.alternativeMethodological model of the budget process of the European Unionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenEuropean integration processes in Ukraine have gained final activation, which requires the fastest solution to the entire set of tasks set by the European Union for Ukraine. In the context of the formation of an effective, efficient and effective national system of public finance management, the study of all components of the public finances of the European Union, in particular the budget of the last economic and political union, is of particular importance. On the basis of the development of a wide range of regulatory documents that make up the budget legislation of the European Union, the definition of the budget process of the European Union has been singled out and developed (by which it is proposed to understand the process of formation (forecasting, planning , processing, approval), implementation (implementation of planned budget transactions within the general management of budget allocations, their accounting, including financial and budget reporting, control and audit, assessment, monitoring) of the budget indicators of the European Union, presented in the multi-year financial program and budget the EU), its mission (which is seen as ensuring the uninterrupted functioning of the institutions of the general public administration sector for further economic, social, political, scientific and technical, ecological and other types of social development of the EU), budgetary principles (general and special), functions, stages, tools and methods, on the basis of which a methodological model of the budget process of the European Union was formed, which has a clear system-forming framework and substantiated substantive positions for each of the methodological clusters. Its final implementation and further implementation into the domestic practice of the budget process will allow not only to increase the efficiency and effectiveness of the budget cycle of the European Union, and therefore, as a result, will contribute to a better performance of the latter’s mission and function, but will also ensure the maximum approximation of the domestic process to European guidelines in the conditions forcing European integration processes in Ukraine.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70.pdf682.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.