Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8404
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМошенський, С.З.-
dc.contributor.authorMoshenskyi, S.Z.-
dc.date.accessioned2024-03-19T11:27:08Z-
dc.date.available2024-03-19T11:27:08Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8404-
dc.description.abstractУмови для виникнення української бізнес-мережі Галичини сформувалися в другій половині ХІХ століття Заощадження і прибутки населення зростали і серед селянства, і серед мешканців міст. У цей час став формуватися галицький середній клас, до якого належали найзаможніші селяни і, головним чином, освічені службовці – професори, юристи, журналісти, чиновники, підприємці, священники. Найбільш активною частиною середнього класу стали українські політики, юристи, підприємці та священники, і саме вони були основними організаторами української бізнес-мережі. Особливо потрібно виокремити імена Костя Левицького, Василя Нагірного, Андрія Шептицького. Економічною причиною формування національної бізнес-мережі стали потреба у вигідному інвестуванні накопиченого багатства. Українська бізнес-мережа із самого початку перебувала у конкурентних відносинах із домінуючими польською та австрійською бізнес-мережами. Це виявлялося в тому, що українцям було значно важче взяти у польському чи австрійському банку вигідний кредит чи навіть вкласти свої гроші, аніж полякам. Основна мета створення бізнес-мережі полягала в допомозі українцям розвивати свій бізнес. Стимулювало формування української бізнес-мережі видання в Австро-Угорщині 9 квітня 1873 р. закону про торговельно-господарські товариства («Про заробково-господарські стоваришення»). В центрі української бізнес-мережі були банк «Дністер» і «Земельний банк гіпотечний», а її основною стала розгалужена мережа кредитних кас і кооперативів. У 1873 р. таких організацій було лише 16, а в 1912 р. в Галичині працювали 428 українських кредитних союзів і кооперативів, які мали 162 тисячі учасників і сукупний капітал 8,4 млн крон. Перша світова війна, розпад Австро-Угорщини і перехід Галичини під владу Польщі на деякий час загальмували розвиток української бізнес-мережі. Її новий розквіт розпочався в 1930-ті рр., але він був перерваний у 1939 р., коли Галичину зайняли радянські війська.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;1(106)-
dc.subjectГаличинаuk_UA
dc.subjectсередній класuk_UA
dc.subjectукраїнська бізнес-мережаuk_UA
dc.subject«Крайовий союз кредитовий»uk_UA
dc.subject«Крайовий союз ревізійний»uk_UA
dc.subjectбанк «Дністер»uk_UA
dc.subjectHalychynauk_UA
dc.subjectmiddle classuk_UA
dc.subjectUkrainian business networkuk_UA
dc.subject«Regional Credit Union»uk_UA
dc.subject«Regional Audit Union»uk_UA
dc.subjectbank «Dniester»uk_UA
dc.titleУкраїнська бізнес-мережа Галичини (друга половина XIX – перша половина XX століття)uk_UA
dc.title.alternativeUkrainian business network of Halychyna (the second half of the 19th - the first half of the 20th century)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe conditions for the emergence of the Ukrainian business network of Halychyna were formed in the second half of the 19th century. Savings and incomes of the population grew both among the peasantry and among the city dwellers. At this time, the Galician middle class began to form, which included the wealthiest peasants and, mainly, educated employees - professors, lawyers, journalists, officials, entrepreneurs, priests. Ukrainian politicians, lawyers, entrepreneurs and priests became the most active part of the middle class, and they were the main organizers of the Ukrainian business network. The names of Kost Levytskyi, Vasyl Nagirnyi, Andriy Sheptytskyi should be especially noted. The economic reason for the formation of a national business network was the need for profitable investment of accumulated wealth. From the very beginning, the Ukrainian business network was in competitive relations with the dominant Polish and Austrian business networks. This was manifested in the fact that it was much more difficult for Ukrainians to take a profitable loan from a Polish or Austrian bank or even to invest their money, than for Poles. The main goal of creating a business network was to help Ukrainians develop their business. The formation of the Ukrainian business network in Austria-Hungary was stimulated by the Law on Trade and Economic Partnerships («On Earning and Economic Partnerships») on April 9, 1873. At the center of the Ukrainian business network were the bank «Dniester» and the «Hypothecny Land Bank», and the main part of it was an extensive network of credit unions and cooperatives. In 1873, there were only 16 such organizations, and in 1912, there were 428 Ukrainian credit unions and cooperatives working in Halychyna, which had 162,000 members and a total capital of 8.4 million crons. The First World War, the disintegration of Austria-Hungary and the transfer of Halychyna under Polish rule slowed down the development of the Ukrainian business network for some time. Its new prosperity began in the 1930s, but it was interrupted in 1939, when Halychyna was occupied by Soviet troops.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf526.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.