Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8286
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМошенський, С.З.-
dc.contributor.authorMoshenskyi, S.Z.-
dc.date.accessioned2023-11-13T12:20:05Z-
dc.date.available2023-11-13T12:20:05Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8286-
dc.description.abstractУ першій половині XVII століття балтійський маршрут зернового експорту втратив своє значення через політичну нестабільність у цьому регіоні, а зерновий бум пішов на спад. Однак у Західній Європі зберігалася потреба в українському зерні, а його виробники були зацікавлені в експорті – основному джерелі надходжень капіталів. А добре відомий ще з давніх часів чорноморський маршрут експорту декілька століть був заблокований Туреччиною, яка контролювала все Чорне море. Нові можливості з’явилися наприкінці XVIII століття, коли після чергової російсько-турецької війни кораблі під російським прапором отримали право проходити через Босфор. До того ж у цей час було засновано новий порт – Херсон, і активізувалися проєкти організації експорту зерна через цей порт. Одним із таких проєктів стала так звана Херсонська компанія, якою керував заможний аристократ і підприємець граф Прот Потоцький. Хоча діяльність компанії в Херсоні тривала недовго, і плани Потоцького порушила нова російсько-турецька війна, він переніс свою діяльність з експорту зерна в недавно засноване ще одне нове місто – Одесу, яка скоро стала основним центром експорту українського зерна.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;3(105)-
dc.subjectчорноморський маршрут зернового експортуuk_UA
dc.subjectХерсонuk_UA
dc.subjectХерсонська компаніяuk_UA
dc.subjectПрот Потоцькийuk_UA
dc.subjectBlack Sea grain export routeuk_UA
dc.subjectKhersonuk_UA
dc.subjectKherson Companyuk_UA
dc.subjectProt Pototskyiuk_UA
dc.titleЧорноморський маршрут зернового експорту. Херсонська компанія і Прот Потоцькийuk_UA
dc.title.alternativeThe Black Sea grain export route. Kherson Company and Prot Pototskyiuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenIn the first half of the 17th century, the Baltic grain export route lost its importance due to political instability in the region, and the grain boom declined. However, the need for Ukrainian grain remained in Western Europe, and its producers were interested in export – the main source of capital inflows. And the Black Sea export route, well-known since ancient times, was blocked for several centuries by Turkey, which controlled the entire Black Sea. New opportunities appeared at the end of the 18th century, when, after another Russo-Turkish war, ships under the Russian flag received the right to pass through the Bosphorus. In addition, at this time, a new port – Kherson – was founded, and the projects of organizing the export of grain through this port were activated. One of these projects was the so-called Kherson Company, which was managed by the wealthy aristocrat and entrepreneur Count Prot Pototsky. Although the company’s activity in Kherson did not last long, and Pototskyi’s plans were disrupted by the new Russo-Turkish war, he transferred his grain export activities to another recently founded city, Odesa, which soon became the main center of Ukrainian grain exports.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3 Мошенський.pdf471.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.