Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8167
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВиговська, Н.Г.-
dc.contributor.authorВиговська, О.А.-
dc.contributor.authorПолчанов, А.Ю.-
dc.contributor.authorДячек, С.М.-
dc.contributor.authorVyhovska, N.G.-
dc.contributor.authorVyhovska, O.A.-
dc.contributor.authorPolchanov, A.Yu.-
dc.contributor.authorDiachek, S.M.-
dc.date.accessioned2023-04-11T10:55:26Z-
dc.date.available2023-04-11T10:55:26Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8167-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню та особливостям формування й реалізації амортизаційної політики на підприємствах громадського транспорту. Обґрунтовано, що перманентне недофінансування транспортної галузі з боку держави потребує як використання альтернативних джерел (залучення коштів міжнародних фінансових організацій для фінансування інфраструктурних транспортних проєктів, використання концесійних угод, запровадження механізмів державно-приватного партнерства, випуск облігацій місцевих позик тощо), так й активізації формування власних фінансових джерел шляхом впровадження ефективної амортизаційної політики. Визначено, що основними недоліками фрагментарного впровадження амортизаційної політики на підприємствах громадського транспорту є: нівелювання керівниками підприємств громадського транспорту значення та важливості амортизаційної політики в контексті їх інвестиційного розвитку; відсутність системності та впровадження окремих елементів амортизаційної політики, що знижує її ефективність; орієнтація виключно на застосування прямолінійного методу, що не надає можливості накопичення фінансових ресурсів для модернізації об’єктів транспортних засобів; відсутність належного контролю за сумами нарахованої амортизації; неврахування показників технічного стану об’єктів транспорту для визначення норм амортизації (зокрема недостатнє врахування особливостей експлуатації громадського транспорту). Обґрунтовано необхідність формування амортизаційної політики на підприємстві з врахуванням галузевої специфіки. Визначено важливість врахування впливу зовнішніх та внутрішніх факторів на порядок формування амортизаційної політики на підприємства, а саме: 1) сукупна вартість об’єктів необоротних активів; 2) спосіб відображення реальної вартості необоротних активів в обліку та врахування необхідності здійснення їх переоцінок, зважаючи на вплив інфляційного середовища; 3) методи нарахування амортизації, обрані підприємством; 4) темпи інфляції; 5) прийнята інвестиційна політика підприємства. Запропоновано порядок формування амортизаційної політики підприємств громадського транспорту. Впровадження такого порядку сприятиме оновленню виробничої бази, покращенню технічного стану основних засобів підприємств громадського транспорту, досягненню синхронності вибуття і надходження об’єктів основних засобів при дотриманні їх технологічної відповідності сучасним вимогам; подоланню розриву між реальним зносом транспортного засобу й строком його корисного використання.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;1(103)-
dc.subjectамортизаціяuk_UA
dc.subjectфінансове забезпеченняuk_UA
dc.subjectамортизаційна політикаuk_UA
dc.subjectгромадський транспортuk_UA
dc.subjectамортизаційні відрахуванняuk_UA
dc.subjectdepreciationuk_UA
dc.subjectfinancial supportuk_UA
dc.subjectdepreciation policyuk_UA
dc.subjectpublic transportuk_UA
dc.subjectdepreciation deductionsuk_UA
dc.titleОсобливості формування амортизаційної політики підприємств громадського транспортуuk_UA
dc.title.alternativePeculiarities of the formation of the depreciation policy of public transport enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe article is devoted to research and features of the formation and implementation of depreciation policy at public transport enterprises. It is substantiated that the permanent underfunding of the transport industry by the state requires both the use of alternative sources (attraction of funds from international financial organizations to finance infrastructural transport projects, the use of concession agreements, the introduction of public-private partnership mechanisms, the issue of local loan bonds, etc.), and the activation of the formation of own financial sources by implementing an effective depreciation policy. It was determined that the main disadvantages of the fragmented implementation of the depreciation policy at public transport enterprises are: leveling by the heads of public transport enterprises of the meaning and importance of the depreciation policy in the context of their investment development; lack of systematicity and implementation of individual elements of depreciation policy, which reduces its effectiveness; focusing exclusively on the application of the straight-line method, which does not provide the opportunity to accumulate financial resources for the modernization of vehicles; lack of proper control over the amounts of accrued depreciation; failure to take into account indicators of the technical condition of transport facilities to determine depreciation rates (in particular, insufficient consideration of the peculiarities of public transport operation). The necessity of forming the depreciation policy at the enterprise, taking into account the specifics of the industry, is substantiated. The importance of taking into account the influence of external and internal factors on the procedure for the formation of depreciation policy at enterprises is determined, namely: 1) the total value of non-current assets; 2) the method of reflecting the real value of non-current assets in accounting and taking into account the need to carry out their revaluations, taking into account the influence of the inflationary environment; 3) methods of calculating depreciation chosen by the enterprise; 4) inflation rates; 5) adopted investment policy of the enterprise. The procedure for forming the depreciation policy of public transport enterprises is proposed. The implementation of the proposed procedure for the formation of depreciation policy will contribute to updating the production base, improving the technical condition of the fixed assets of public transport enterprises, achieving synchronism of disposal and receipt of fixed assets while maintaining their technological compliance with modern requirements; bridging the gap between the actual wear and tear of the vehicle and its useful life.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
143.pdf497.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.