Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8159
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСвітлишин, І.І.-
dc.contributor.authorSvitlyshyn, I.I.-
dc.date.accessioned2023-04-11T07:16:28Z-
dc.date.available2023-04-11T07:16:28Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8159-
dc.description.abstractПоглиблення євроінтеграційних процесів зумовлює необхідність розроблення та запровадження у діяльність вітчизняних суб’єктів господарювання підходів і механізмів щодо підвищення їх конкурентоспроможності. Досвід успішних підприємств свідчить, що доцільним є впровадження в систему менеджменту суб’єктів господарювання підсистеми управління якістю. Реалізація цього завдання вимагає насамперед наявності відповідної теоретико-методичної бази, важливою складовою якої є питання визначення та оцінювання якості продукції. Результати вивчення наукових праць стосовно методичних підходів до оцінювання якості продукції свідчать про наявність досить широкого спектра позицій вчених, окремі серед яких потребують уточнення, інші – доповнення, а деякі – є дискусійними. Виходячи із сутності поняття «якість продукції», положень відповідних міжнародних та вітчизняних стандартів, результатів опрацювання позицій науковців, а також практичного досвіду, удосконалено методичний підхід до оцінювання якості продукції. Зокрема, включено до цієї процедури етап ідентифікації вимог до властивостей (власних характеристик) продукції, що забезпечує постійну актуалізацію останніх, а отже, дає змогу отримувати достовірні дані щодо фактично досягнутого рівня якості продукції. Крім того, методичний підхід побудовано на базі авторської розробки щодо кількісного визначення якості продукції, як зазначається у формулі 1, що забезпечує отримання точних і повних даних стосовно фактичного значення останньої, дає можливість виявляти причини та розробляти дієві заходи щодо поліпшення якості. Для оцінювання якості продукції запропоновано застосовувати не лише базові, а й цільові показники якості, що дає змогу визначати рівень результативності функціонування підприємства за цим критерієм. Вважаємо, що запропонований підхід забезпечить здійснення дієвого моніторингу, контролю та аналізування досягнутого рівня якості продукції, а отже, дасть змогу розробляти та запроваджувати у діяльність вітчизняних підприємств заходи щодо поліпшення якості, що сприятиме підвищенню їх конкурентоспроможності.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;1(103)-
dc.subjectякість продукціїuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.subjectвласні характеристики продукціїuk_UA
dc.subjectвимоги до продукціїuk_UA
dc.subjectметоди визначення якостіuk_UA
dc.subjectметоди оцінювання якостіuk_UA
dc.subjectproduct qualityuk_UA
dc.subjectenterpriseuk_UA
dc.subjectown product characteristicsuk_UA
dc.subjectproduct requirementsuk_UA
dc.subjectmethods of determining qualityuk_UA
dc.subjectquality assessment methodsuk_UA
dc.titleМетодичний підхід до оцінювання якості продукціїuk_UA
dc.title.alternativeMethodical approach to product quality assessmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe deepening of the European integration processes necessitates the development and implementation of approaches and mechanisms to increase their competitiveness in the activities of domestic economic entities. The experience of successful enterprises shows that it is expedient to introduce a quality management subsystem into the management system of business entities. The implementation of this task requires, first of all, the availability of an appropriate theoretical and methodological base, an important component of which is the question of determining and evaluating the quality of products. The results of the study of scientific works regarding methodical approaches to the assessment of product quality indicate the existence of a fairly wide range of positions of scientists, some of which require clarification, others – additions, and some are debatable. Based on the essence of the concept of «product quality», the provisions of the relevant international and domestic standards, the results of studying the positions of scientists, as well as practical experience, the methodical approach to product quality assessment has been improved. In particular, this procedure includes the stage of identifying requirements for the properties of products, which ensures the constant updating of the latter, and therefore, makes it possible to obtain reliable data on the actually achieved level of product quality. In addition, the methodical approach is built on the basis of the author's development on the quantitative determination of product quality, which provides accurate and complete data on the actual value of the latter, makes it possible to identify reasons and develop effective measures to improve quality. To evaluate the quality of products, it is proposed to use not only basic, but also target quality indicators, which makes it possible to determine the level of effectiveness of the enterprise’s functioning according to this criterion. We believe that the proposed approach will ensure the implementation of effective monitoring, control and analysis of the achieved level of product quality, and therefore will make it possible to develop and introduce quality improvement measures into the activities of domestic enterprises, which will contribute to increasing their competitiveness.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
64.pdf599.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.