Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8096
Title: Основні напрями досліджень теоретико-методологічних засад маркетингу
Other Titles: The main directions of research on the theoretical and methodological foundations of marketing
Authors: Жалінська, І.В.
Zhalinska, I.V.
Keywords: маркетинг
теоретико-методологічні засади
економічна теорія
концепція маркетингу
marketing
theoretical and methodological foundations
economic theory
marketing concept
Issue Date: 2022
Publisher: Державний університет "Житомирська політехніка"
Series/Report no.: Економіка, управління та адміністрування;4(102)
Abstract: Всеохоплюючий вплив цифрових технологій на економічні процеси, поява кардинально нових інструментів у маркетинговій діяльності підприємств, зміна попередніх концепцій маркетингу, зростання інформаційних потоків актуалізують звернення до теоретико-методологічних засад маркетингу в аспекті його розвитку. У статті проведено систематизацію та узагальнення основних напрямів досліджень вітчизняних учених щодо теоретико-методологічних засад маркетингу. Визначено, що поява маркетингу є закономірним результатом процесу розвитку товарного виробництва як способу розв’язання суперечності між виробництвом та споживанням і засвідчує новий напрям економічної думки. До основних економічних теорій, що вплинули на генезис маркетингу, належать такі: меркантилізм, класична політична економія, маржиналізм, неокласицизм, інституційна теорія, неоінституціоналізм. Основні елементи маркетингу було сформовано в межах мікроекономіки, зокрема: попит, пропозиція, ціна, конкуренція, поведінка споживача. Визначено особливість досліджень у маркетингу, яка обумовлена пріоритетністю швидкої реакції на поточну ринкову ситуацію у маркетинговій діяльності підприємства на противагу детальному розгляду причин її виникнення. Це спричиняє значну різноманітність підходів та понять у маркетингу, змістовне наповнення яких може змінюватися та переосмислюватися з часом. Розповсюдженим підходом у вивченні маркетингу є його дослідження крізь призму розвитку концепцій маркетингу як сукупності основних ідей, положень щодо формування, розвитку, взаємодії системних властивостей маркетингу. Серед сучасних концепцій виокремлюють концепції маркетингу сталого розвитку, маркетингового менеджменту, концепцію інтегрованого маркетингу, цифрового маркетингу. Окреслено інші основні напрями досліджень вітчизняних науковців щодо розвитку теоретико-методологічних засад маркетингу, а саме: управлінський підхід, міжнародний (глобальний) маркетинг, науково-філософський напрям, підхід філософії бізнесу та діяльнісний (інструментальний) напрям.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8096
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18.pdf554.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.