Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПетрук, О.М.-
dc.contributor.authorХвіст, В.В.-
dc.contributor.authorPetruk, О.М.-
dc.contributor.authorKhvist, V.V.-
dc.date.accessioned2022-09-09T08:16:23Z-
dc.date.available2022-09-09T08:16:23Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8029-
dc.description.abstractСтаття присвячена теоретико-методичним засадам процесу формування амортизаційної політики держави і підприємства. Розглянуто питання ролі держави у формуванні амортизаційної політики підприємства. Виявлено, що генезис амортизаційної політики в Україні забезпечив певний рівень самостійності підприємств у питаннях її формування. Однак діючі підходи до амортизації не мають системного характеру та де факто держава впливає на формування амортизаційного фонду тільки на початковому етапі через визначення сум амортизації. У підсумку на підприємствах не формуються реальні амортизаційні фонди у складі резервів. Зроблено висновок, що амортизаційна політика є складовою частиною державної інвестиційної політики, тому держава має застосовувати відповідний інструментарій для належного забезпечення її реалізації на мікро- та макрорівнях. Його метою є формування амортизаційної політики окремого підприємства для ефективного управління процесом оновлення основних засобів, впровадження наукових розробок і новітніх технологій у виробництво тощо. На підставі критичного аналізу діючої в Україні Концепції амортизаційної політики запропоновано розвиток окремих її елементів шляхом запровадження механізму регулювання формування амортизаційного фонду підприємства. Застосування подібного механізму передбачає використання інструментів регулювання прямої дії, серед яких ключовими є: заборона використання акумульованих до амортизаційного фонду підприємства коштів не за цільовим призначенням; визначення переліку напрямів інвестування акумульованих підприємствами коштів в амортизаційних фондах до моменту їх використання за цільовим призначенням з метою компенсації втрачених вигід на період зберігання фінансових ресурсів у резервах. Це в свою чергу потребуватиме трансформації відображення в бухгалтерському обліку і статистиці процесів нарахування та використання амортизаційних відрахувань; призначення контролюючого органу за дотриманням цільового використання коштів з амортизаційного фонду; закріплення запропонованих змін в законодавстві та нормативних актах різних рівнів.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;2(100)-
dc.subjectамортизаційна політикаuk_UA
dc.subjectконцепція амортизаційної політикuk_UA
dc.subjectвідтворенняuk_UA
dc.subjectосновні засобиuk_UA
dc.subjectінвестуванняuk_UA
dc.subjectamortization policyuk_UA
dc.subjectthe concept of amortization policyuk_UA
dc.subjectreproductionuk_UA
dc.subjectfixed assetsuk_UA
dc.subjectinvestmentuk_UA
dc.titleТеоретичні засади амортизаційної політики: стан проблеми та напрями удосконаленняuk_UA
dc.title.alternativeTheoretical principles of amortization policy: the state of the problem and directions for improvementuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe article is devoted to the theoretical and methodological principles of amortization policy of the state and the enterprise. The question of the role of the state in amortization policy of the enterprise is considered. It is revealed that the genesis of amortization policy in Ukraine has provided a certain level of independence of enterprises in matters of its formation. However, the current approaches to amortization are not systemic and de facto the state influences the formation of the amortization fund only at the initial stage through the determination of amortization amounts. As a result, the enterprises do not form real amortization funds as part of reserves. It is concluded that the amortization policy is an integral part of the state investment policy, so the state should use appropriate tools to properly ensure its implementation at the micro and macro levels. Its purpose is to form an amortization policy of an individual enterprise to effectively manage the process of updating fixed assets, the introduction of scientific developments and new technologies in production, etc. On the basis of the critical analysis of the Concept of amortization policy operating in Ukraine, it was proposed to develop its separate elements by introducing a mechanism for regulating the formation of an enterprise's amortization fund. Such a mechanism involves the use of direct regulation tools, among which the key ones are: prohibition of the use of funds accumulated in the enterprise's amortization fund for other purposes; determination of the list of directions for investing funds accumulated by enterprises in amortization funds until they are used for their intended purpose in order to compensate for lost benefits for the period of keeping financial resources in reserves. This, in turn, requires the transformation of the reflection in accounting and statistics of the processes of accrual and use of amortization charges; appointment of a controlling institution in compliance with the targeted use of funds from the amortization fund; consolidation of the proposed configurations in the legislation and regulations of different levels.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10 Петрук, Хвіст.pdf502.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.