Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8027
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSukhodolska, N.A.-
dc.contributor.authorСуходольська, Н.А.-
dc.date.accessioned2022-09-09T07:54:12Z-
dc.date.available2022-09-09T07:54:12Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8027-
dc.description.abstractНеобхідність обчислення вартості життєвого циклу товару для оцінки тендерних пропозицій є актуальним питанням закупівельної практики сьогодення. Метою дослідження є аналіз змістовного наповнення зазначеного критерію оцінки та його впливу на публічні закупівлі у аспекті їх перетворення на більш прозорий та економічно вигідний процес. Автор констатує, що це питання у сфері закупівель ще недостатньо досліджене українською науковою спільнотою, а тому є об’єктивна потреба у розгляді особливостей вартості життєвого циклу товару. Зазначається, що вартість певного товару та витрати з його експлуатації становлять сутність вартості життєвого циклу, за якою тендерні пропозиції оцінюються не лише за ціною, а й з урахуванням екологічності, соціальної необхідності закупівлі того чи іншого товару. Ключовим фактором впровадження зазначеного критерію є потреба в оптимізації витрат замовниками і відповідно у вдосконаленні закупівельної практики. Досліджено і проблематику визначення вартості життєвого циклу товару, оскільки Примірна методика його розрахунку потребує конкретизації, а замовники поки що уникають застосування цього критерію, що негативно впливає на прозорість та економічну доцільність вітчизняних закупівель. У той же час автор аналізує стан застосування вартості життєвого циклу товару замовниками у 2021–2022 роках та виявляє, що певні позитивні зрушення у цій сфері є, адже замовники починають цікавитися обчисленням зазначеного параметра. У подальшому необхідно продовжувати вивчати особливості нецінових критеріїв оцінки, тому перспективним видається розробка механізму обчислення вартості життєвого циклу товару.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;2(100)-
dc.subjectprocurementuk_UA
dc.subjecttender offersuk_UA
dc.subjectevaluation criteriauk_UA
dc.subjectlife cycle costuk_UA
dc.subjectevaluation methodologyuk_UA
dc.subjectзакупівліuk_UA
dc.subjectтендерні пропозиціїuk_UA
dc.subjectкритерії оцінкиuk_UA
dc.subjectвартість життєвого циклуuk_UA
dc.subjectметодика оцінкиuk_UA
dc.titleProduct life cycle value as a criterion for evaluating tender offersuk_UA
dc.title.alternativeВартість життєвого циклу товару як критерій оцінки тендерних пропозиційuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe need to calculate the value of the life cycle of goods for the evaluation of tender proposals is a topical issue of procurement practice today. The aim of the study is to analyze the content of this evaluation criterion and its impact on public procurement in terms of their transformation into a more transparent and cost-effective process. The author states that this issue in the field of procurement is still insufficiently studied by the Ukrainian scientific community, and therefore there is an objective need to consider the peculiarities of the value of the life cycle of goods. It is noted that the value of a product and its operating costs are the essence of the life cycle cost, at which tenders are evaluated not only by price but also taking into account environmental friendliness, social necessity of product procurement. The key factor in the implementation of this criterion is the need to optimize costs by customers and, accordingly, to improve procurement practices. The issue of determining the value of the product life cycle is also studied, as the Approximate method of its calculation needs to be specified, and customers still avoid the application of this criterion, which negatively affects the transparency and economic feasibility of domestic procurement. At the same time, the author analyzes the state of application of the value of the life cycle of goods by customers in 2021–2022 and finds that there are some positive changes in this area, because customers are beginning to be interested in calculating this parameter. In the future it is necessary to continue tte study of the features of non-price evaluation criteria, so it seems promising to develop a mechanism for calculating the value of the life cycle of the product.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7 Суходольська.pdf584.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.