Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7992
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТкачук, В.О.-
dc.contributor.authorОбіход, С.В.-
dc.contributor.authorTkachuk, V.О.-
dc.contributor.authorObikhod, S.V.-
dc.date.accessioned2022-07-07T08:58:09Z-
dc.date.available2022-07-07T08:58:09Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7992-
dc.description.abstractУ статті аргументується необхідність використання бізнес-моделей для забезпечення стійкого та ефективного функціонування сучасних підприємств. Сама бізнес-модель визначається як спрощене відображення механізму здійснення діяльності. Оскільки шляхом активного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, Big Data, хмарних технологій, звичайно, з використанням штучного інтелекту, відбувається діджиталізація бізнес-процесів, виникає потреба в оптимізації, трансформації існуючих та розробленні нових бізнес-моделей. У зв’язку з цим на ринок виходять компанії з цифровими бізнес-моделями. Авторами пропонується підхід до визначення моделі електронного бізнесу як концептуальної й архітектурної реалізації бізнес-стратегії підприємства та основи для здійснення бізнес-процесів. Винятковий інтерес до вивчення моделей електронного бізнесу пов’язаний з тими перевагами, які вони надають компаніям, а саме: допомагають ідентифікувати та краще розуміти відповідні елементи в конкретній галузі і взаємозв’язок між ними; покращують комунікацію між менеджерами і їх можливість ділитися своїм розумінням електронного бізнесу зі стейкхолдерами; допомагають змоделювати електронний бізнес і вивчити його. За результатами проведеного дослідження наведено структуру моделі електронного бізнесу, що включає цінності для кінцевих споживачів (клієнтів), інфраструктуру та мережу партнерів, відносини з клієнтами. У кожному з названих елементів структури мають місце необхідні фінанси. Існують традиційні види бізнес-моделей та бізнес-моделі в електронному бізнесі. В цілому під традиційною бізнес-моделлю розглядається, насамперед, цілісна структура відображення механізму ведення бізнесу, що активно використовується для перевірки бізнес-пропозицій на ринку. Тому класифікація цих видів бізнес-моделей враховує типи клієнтів на ринку та спосіб конвертації будь-чого в законний платіжний засіб (тобто монетизації). Також сформовано широкий перелік видів бізнес-моделей, що започатковуються в електронному бізнесі, серед яких провідне місце займають модель партнерського маркетингу, бізнес-модель, заснована на технологіях блокчейн, та фріміум. Надана класифікація дає можливість зрозуміти загальний вплив діджиталізації на бізнес-процеси та використання концепції моделювання бізнесу з метою сталого розвитку та підвищення ефективності діяльності сучасного підприємства.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;1(99)-
dc.subjectбізнес-моделіuk_UA
dc.subjectмоделі електронного бізнесуuk_UA
dc.subjectструктура моделі електронного бізнесуuk_UA
dc.subjectтрадиційні бізнес-моделіuk_UA
dc.subjectкласифікація моделей електронного бізнесуuk_UA
dc.subjectbusiness modelsuk_UA
dc.subjecte-business modelsuk_UA
dc.subjecte-business models structureuk_UA
dc.subjecttraditional business modelsuk_UA
dc.subjectclassification of e-business modelsuk_UA
dc.titleСтруктура та класифікація моделей електронного бізнесуuk_UA
dc.title.alternativeStructure and classification of e-business modelsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe article argues the need to use business models to ensure the sustainable and efficient functioning of modern enterprises. The business model is defined as a simplified representation of the mechanism for carrying out activities. Since the digitalization of business processes occurs through the active introduction of information and communication technologies, Big Data, cloud technologies, usually with the use of artificial intelligence, digitalization of business processes is taking place, there is a need to optimize, transform existing and develop new business models. In this regard, companies with digital business models are entering the market. The authors propose an approach to defining an e-business model as a conceptual and architectural implementation of an enterprise’s business strategy and the basis for implementing business processes. The exclusive interest in the study of e-business models is associated with the benefits that they provide to companies, namely: help to identify and better understand the relevant elements in a particular area and the relationship between them; improve communication between managers and their ability to share their understanding of e-business with stakeholders; help to model e-business and study it. Based on the results of the study, the structure of the e-business model is given. It includes values for end users (customers), infrastructure and network of partners, customer relationships. The necessary finances take place in each of the named parts of the structure. There are traditional kinds of business models and business models in e-business. In general, the traditional business model is primarily called the holistic structure of reflecting the mechanism of doing business, actively used to test business proposals on the market. Therefore, the classification of these types of business models takes into account the types of customers in the market and the way something is converted into legal tender (i.e., monetized). A wide range of business models in e-business has also been formed. Among them, the leading place is occupied by the affiliate marketing model, the business model using blockchain technologies, and the freemium. This classification allows us to understand the overall impact of digitalization on business processes and the use of the concept of business modeling for the purpose of sustainable development and improving the efficiency of a modern enterprise.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2 Ткачук, Обіход.pdf516.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.