Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7764
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУщаповський, Ю.В.-
dc.contributor.authorUshchapovskyi, Yu.V.-
dc.date.accessioned2020-10-06T06:32:42Z-
dc.date.available2020-10-06T06:32:42Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7764-
dc.description.abstractУ статті приділено увагу підприємництву як економічному суб’єкту у процесі еволюції ринкових відносин та появі вільного індивідуума. Зауважено, що інституалізація поділу праці є наслідком передачі суб’єктних функцій індивіда певним соціальним стратам та суб’єктам господарювання. Підкреслено, що соціальні аспекти підприємництва звужують межі його суб’єктності, оскільки зовнішнє середовище господарської діяльності накладає суттєві обмеження на свободу ухвалення рішень. Поведінка підприємця формує і впливає на норми і обмеження господарської діяльності, що створює підстави для її інституалізації. На основі «економічних взаємодій» виокремлено три рівні економічної культури та з’ясовано місце культури підприємництва в економічній культурі. Зауважено, що економічній культурі підприємництва найбільш відповідає економічна культура менеджерів і керівників організацій, яка поширюється на значну частину людей, що делегували їм свої права в ухваленні рішень. Наведені відмінності між підприємництвом і менеджментом щодо стратегічної орієнтації та організаційної структури підприємницької діяльності. Підприємництво організаційно зорієнтоване на використання горизонтальних неформальних зв’язків, що передбачає узгодження дій незалежних учасників процесу. Норми політичної культури суттєво впливають на встановлення правових норм господарської діяльності і є сполучною ланкою між неформальними обмеженнями і формальними правилами в економіці. Інституція підприємництва втілює інноваційну господарську культуру, забезпечує інноваційний тип економічного зростання, сприяє конкурентоспроможності національної економіки.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПроблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу: міжнародний збірник наукових праць;2(46)-
dc.subjectінституціоналізмuk_UA
dc.subjectінституційне середовищеuk_UA
dc.subjectпідприємницька діяльністьuk_UA
dc.subjectпідприємницька культураuk_UA
dc.subjectекономічна культураuk_UA
dc.subjectпідприємництвоuk_UA
dc.subjectinstitutionalismuk_UA
dc.subjectinstitutional environmentuk_UA
dc.subjectentrepreneurial activityuk_UA
dc.subjectentrepreneurial cultureuk_UA
dc.subjecteconomic cultureuk_UA
dc.subjectentrepreneurshipuk_UA
dc.titleІнституційне середовище підприємницької діяльності у площині економічної культуриuk_UA
dc.title.alternativeInstitutional environment of entrepreneurial activity through the lens of economic cultureuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe article focuses on entrepreneurship as an economic entity in the process of evolution of market relations and the emergence of a free individual. Attention is drawn to the fact that the institutionalization of the division of labor is a consequence of the transfer of the subjective functions of the individual to individual social strata and business entities. It is emphasized that the social aspects of entrepreneurship narrow the boundaries of its subjectivity, since the external environment of economic activity sets significant restrictions on the freedom of decision-making. The entrepreneur’s behavior forms and affects the norms and restrictions of economic activity, which creates the prerequisites for its institutionalization. Based on «economic interactions», three levels of economic culture are identified and the place of the culture of entrepreneurship in economic culture is clarified. It is emphasized that the economic culture of entrepreneurship is most consistent with the economic culture of managers and heads of organizations, which applies to a significant number of people who delegated to them their rights in decision-making. Attention is paid to the differences between entrepreneurship and management through the lens of strategic orientation and the organizational structure of entrepreneurial activity. Entrepreneurship is organizationally focused on the use of horizontal informal ties, which provides for the coordination of the actions of independent participants in the process. The norms of political culture significantly affect the implantation of legal norms of economic activity, and is the connecting link between informal restrictions and formal rules in the economy. The Enterprise Institute embodies an innovative economic culture, provides an innovative type of economic growth and contributes to the competitiveness of the national economy.uk_UA
Appears in Collections:Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12. Ущаповський.pdf477.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.