Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7675
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКостишин, Ю.С.-
dc.contributor.authorKostyshyn, Y.S.-
dc.date.accessioned2020-06-12T11:23:26Z-
dc.date.available2020-06-12T11:23:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7675-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню концептуальних засад формування системи фінансової безпеки держави. Неоднозначність у підходах науковців щодо тлумачення фінансової безпеки і трактування її складових, відсутність у існуючій Концепції забезпечення національної безпеки у фінансовій сфері в Україні чітких визначень категоріально-понятійного апарату з цієї предметної області обумовлює актуальність теми статті та визначає її цільову спрямованість. Метою статті є оцінка теоретичних підходів до фінансової безпеки держави та формування її концептуальної моделі на підставі застосування методології системного підходу. Визначено основні теоретичні підходи до фінансової безпеки держави: 1) суб’єктний підхід, який досліджує її з позиції реалізації односпрямованих інтересів основних суб’єктів фінансових відносин, що сприяють зростанню фінансового потенціалу держави; 2) об’єктний підхід, який визначає фінансову безпеку в контексті фінансових потоків (ресурсів, джерел), що пронизують всю фінансову систему країни; 3) інституційний підхід з позиції дослідження фінансової безпеки на рівні інститутів та органів влади, які мають здатність забезпечувати стійкість економічного розвитку держави; 4) системний підхід, орієнтований на формування рівнів та підсистем фінансової системи держави, що передбачає їх рівномірний розвиток при прийнятому рівні фінансової безпеки. Методологічною основою дослідження фінансової безпеки автором обрано системний підхід, що обумовлено важливістю його вивчення як складного взаємозв’язку окремих підсистем, рівнів та елементів системи, що дасть можливість досягнути позитивного системного ефекту. Сформовано концептуальні засади формування системи фінансової безпеки, яка складається з трьох взаємопов’язаних підсистем: 1) функціонально-цільової, яка містить принципи, мету (стратегічну та оперативну), завдання та функції системи фінансової безпеки; 2) суб’єктно-об’єктної (рівні, суб’єкти та об’єкти фінансової безпеки, диференційовані за виокремленими рівнями); 3) забезпечувальної, яка містить кадрове, нормативно-правове, методологічне, організаційне та інформаційне забезпечення. Перспективи подальших наукових досліджень варто пов’язати із детальним вивченням елементів запропонованої структури та визначенням системного ефекту від їх взаємодії.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;1(91)-
dc.subjectфінансова безпекаuk_UA
dc.subjectдержаваuk_UA
dc.subjectсистема фінансової безпекиuk_UA
dc.subjectзагрозиuk_UA
dc.subjectfinancial securityuk_UA
dc.subjectstateuk_UA
dc.subjectfinancial security systemuk_UA
dc.subjectthreatsuk_UA
dc.titleКонцептуальні засади формування системи фінансової безпеки державиuk_UA
dc.title.alternativeConceptual principles of formation of the state financial security systemuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe article is devoted to the research of the conceptual principles of the state financial security system formation. The ambiguity in the approaches of scholars to the interpretation of financial security and the interpretation of its components, the lack of a clear definition of categorical-concept apparatus in this subject area in the current Concept of ensuring national security in the financial sphere in this subject area determines the relevance of the research topic and determines its target orientation. The purpose of the article is to evaluate theoretical approaches to the financial security of the state and to formulate its conceptual model on the basis of the systematic approach methodology. The basic theoretical approaches to the financial security of the state are defined as: 1) the subjective approach, which examines it from the standpoint of realization of the unidirectional interests of the main subjects of financial relations that contribute to the growth of the financial potential of the state; 2) the objective approach, which defines financial security in the context of financial flows (resources, sources) that permeate the entire financial system of the country; 3) the institutional approach from the point of view of financial security studies at the level of institutions and bodies that are capable of ensuring the stability of the economic development of the state; 3) the systematic approach focused on the formation of levels and subsystems of the financial system of the state, which provides for their uniform development with the accepted level of financial security. The methodological basis for the study of financial security is the author's system approach, which is due to the importance of its study as a complex interconnection of individual subsystems, levels, and elements of the system, which will allow achieving a positive system effect. The author forms the conceptual framework for the formation of the financial security system, which consists of three interconnected subsystems: 1) the functional-purpose one that contains principles, purpose (strategic and operational), objectives and functions of the financial security system; 2) the subject-object one (levels, entities and financial security entities, differentiated by dedicated levels); 3) the security subsystem that contains personnel, regulatory, methodological, organisational and information support. The prospects for further research should be linked to a detailed study of the elements of the proposed structure and to determine the systemic effect of their interaction.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21 Костишин.pdf321.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.