Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7395
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМельник, Тетяна Юріївна-
dc.contributor.authorMelnyk, T.Yu.-
dc.date.accessioned2018-08-22T10:29:31Z-
dc.date.available2018-08-22T10:29:31Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7395-
dc.description.abstractПрисвячено визначенню ролі прогнозування в управлінні діяльністю підприємства. З’ясовано, що прогнозування формує інформаційний базис для обґрунтування управлінських рішень, оскільки забезпечує передбачення майбутнього стану підприємства та його середовища функціонування. Визначено сутність та роль прогнозування у процесі обґрунтування господарських рішень. Запропоновано під прогнозуванням розуміти процес науково обґрунтованого передбачення майбутнього, що характеризується певною мірою ймовірності та невизначеності та формує інформаційний базис для прийняття управлінських рішень. Об’єктами прогнозування можуть виступати наслідки економічних явищ та процесів, часова визначеність явищ та процесів, часові ряди (ряди динаміки явищ). Встановлено, що прогнозування на підприємстві забезпечує реалізацію функцій наукового аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, виявлення причинно-наслідкових зв’язків, формування альтернативних сценаріїв розвитку ситуації, формування інформаційного базису для управлінських рішень. Точність та релевантність сформованих прогнозів при цьому залежать від розуміння сутності явищ та факторів, що на них впливають, наявності та достатності інформації, можливості впливу побудованих прогнозів на об’єкт прогнозування. Виділено основні принципи прогнозування, до яких відносяться принципи варіативності, системності, обґрунтованості, адаптивності, принцип відповідності прогнозування його меті, принцип врахування граничних можливостей прогнозування, принципи інформаційної єдності, визначеності у часі, безперервності. Розглянуто основні групи методів прогнозування, а саме якісні, кількісні та каузальні. З’ясовано, що організація прогнозування соціально-економічних явищ та процесів передбачає формування відповідної підсистеми забезпечення. Запропоновано до системи забезпечення відносити такі складові, як інформаційне, нормативне, кадрове, програмне та фінансове.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЖДТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВісник ЖДТУ.Серія: Економічні науки;2(84)-
dc.subjectпрогнозуванняuk_UA
dc.subjectпринципи прогнозуванняuk_UA
dc.subjectметоди прогнозуванняuk_UA
dc.subjectпідсистема забезпеченняuk_UA
dc.subjectуправлінські рішенняuk_UA
dc.subjectобґрунтуванняuk_UA
dc.subjectforecastinguk_UA
dc.subjectforecasting principlesuk_UA
dc.subjectforecasting methodsuk_UA
dc.subjectsupport subsystemuk_UA
dc.subjectmanagerial decisionsuk_UA
dc.subjectsubstantiationuk_UA
dc.titleПрогнозування соціально-економічних явищ як інструмент обґрунтування управлінських рішеньuk_UA
dc.title.alternativeForecasting of socio-economic phenomena as the instrument for managerial decision substantiationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe article is devoted to the definition of the role of forecasting in the enterprise’s management. It is determined that forecasting forms the information basis for managerial decisions substantiation, as it provides prediction of the future state of the enterprise and its functioning environment. The essence and role of forecasting in the process of economic decision substantiation are determined. It is proposed to define forecasting as the process of scientifically grounded prediction of the future, which is characterized by a certain degree of probability and uncertainty and forms an information basis for making managerial decisions. The consequences of economic phenomena and processes, the timeliness of phenomena and processes, time series (the series of dynamics of phenomena) can be objects of forecasting. It is established that the forecasting at the enterprise provides realization of functions of scientific analysis of the internal and external environment, the identification of causal relationships, the formation of alternative scenarios for the situation development, the formation of an information basis for managerial decisions. The accuracy and relevance of the forecasts formed depend on understanding the nature of the phenomena and factors influencing upon them, the availability and adequacy of the information, the possibility of the influence of the forecasts formed on the forecasting object. The main principles of forecasting are distinguished; they include the principles of variability, system character, validity, adaptability, the principle of the forecasting matching its purpose, the principle of taking into account the limiting possibilities of forecasting, the principles of information unity, certainty in time, continuity. The main groups of forecasting methods, namely qualitative, quantitative and causal, are considered. It is found out that the organization of socio-economic phenomenon and process forecasting involves the formation of the appropriate subsystem of support. It is proposed to include to the support subsystem such components as information, normative, personnel, software and financial.uk_UA
Appears in Collections:Вісник ЖДТУ. Серія: Економічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
90.pdf637.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.