Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5763
Title: УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ МАРКУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНО ЧИСТИХ ТОВАРІВ
Other Titles: Ukrainian realities of labeling of environmentally friendly products
Authors: Царук, І.М.
Шпильова, Ю.Б.
Tsaruk, I.M.
Shpileva, Y.B.
Keywords: екологічне маркування
стандарти
Issue Date: 2016
Publisher: ЖДТУ
Series/Report no.: Вісник ЖДТУ.Серія: Економічні науки;4(78)
Abstract: Основою життєдіяльності будь-якого суспільства є безпечне природне навколишнє середовище, що залишається не лише запорукою добробуту та якості життя, але й гарантією подальшого розвитку людської цивілізації. Саме тому в сучасному світі питання збереження природного середовища набувають особливої актуальності. Поступове усвідомлення людством нових загроз (високий ступінь зосередженості шкідливих виробництв; високий рівень ресурсо- та енергоспоживання; відсутність сучасних екологічних технологій; повільна, але неминуча деградація генофонду населення через споживання неякісної та в більшості випадків шкідливої для здоров’я продукції тощо) примушують суспільство шукати нові підходи до соціально-економічного розвитку та природокористування. Одним із таких підходів є впровадження екологічного та органічного маркування. Саме маркування є джерелом інформації про чистоту, безпечність і якість пропонованої на ринку продукції; ефективним інформаційним механізмом, який є свого роду знаком якості пропонованої на ринку продукції. Сучасна практика екологічного та органічного маркування товарів спрямована на підвищення рівня інформованості споживача і зміну моделей його купівельної поведінки до потреби охорони навколишнього середовища. Особливістю більшості систем маркування екологічно чистої та безпечної продукції є обов’язковість дотримання встановлених вимог щодо використовуваних виробниками сировинних матеріалів і технологій з огляду на їхній потенційний екологічний вплив. Маркування екологічно чистої та безпечної продукції – це зниження негативного впливу на навколишнє природне середовище, та зменшення негативної дії на здоров’я населення. Воно є наслідком змін в економічному середовищі, а саме: підвищення соціально-етичних вимог до продукції; зростання рівня інтегрованості виробників та обслуговуючих організацій; задоволення вимог споживачів на різноманітну продукцію; глобалізації економічного простору; різкого скорочення часу на розробку, стандартизацію і випуск продукції. Маркування – це своєрідний крок в бік Євроінтеграції та правового врегулювання відносин між покупцем (споживачем) та виробником. Виконання всіх перелічених вище заходів сприятиме впровадженню інноваційних технологій більш чистого виробництва, раціональному використанню матеріальних та енергетичних ресурсів, збалансованому розвитку економіки, випуску безпечної для здоров’я людини та довкілля продукції, підвищенню конкурентоспроможності вітчизняного товаровиробника на міжнародному ринку, зміцненню експортного потенціалу, зменшенню інвестиційних ризиків за екологічними факторами.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5763
Appears in Collections:Вісник ЖДТУ. Серія: Економічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
192.pdf313.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.