Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5141
Title: ВПЛИВ ДЕФІЦИТУ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧА
Other Titles: Impact of scarcity on consumer behavior
Authors: Кулаковський, Тарас Юрійович
Kulakovsky, T.U.
Keywords: дефіцит товару
поведінка споживача
Issue Date: 2016
Publisher: ЖДТУ
Series/Report no.: Вісник ЖДТУ. Серія : Економічні науки;3(77)
Abstract: Дана стаття присвячена аналізу впливу дефіциту товару на споживацьку поведінку та на особливості сприймання споживчих якостей дефіцитного товару. Розглянуто та піддано критичному аналізу питання впливу дефіциту на поведінку споживача в межах економічної теорії, теорії реактивного опору та теорії товару. Зазначено відмінності в поясненні впливу дефіциту на поведінку в економічній та психологічній науках. Експериментально доведено вплив дефіциту, як ізольованого фактору, на поведінку споживача та вплив дефіциту на сприймання споживчих якостей товару. Згідно з теорією реактивного опору дефіцит товару людиною сприймається як обмеження її свободи, що спричиняє опір як реакцію у відповідь на можливе обмеження свободи дій. Це підсилює бажання володіти недоступним товаром. З метою підтвердження психологічного впливу дефіциту на вітчизняного споживача був розроблений та проведений експеримент, який підтвердив висунуті гіпотези: дефіцит товару впливає на поведінку споживача – він схильний віддавати перевагу дефіцитному товару та схильний вважати його більш якісним. Така поведінка споживача відносно дефіцитного товару може бути використана маркетологами для просування товару на ринку.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5141
Appears in Collections:Вісник ЖДТУ. Серія: Економічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdf223.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.