Electronic Repository

Формування природничо-наукового світогляду ліцеїстів через дослідницькі практики у галузі природничих наук

Show simple item record

dc.contributor.author Кучер, Н.В.
dc.contributor.author Циганенко-Дзюбенко, І.Ю.
dc.date.accessioned 2025-06-03T10:10:09Z
dc.date.available 2025-06-03T10:10:09Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8838
dc.description.abstract У статті розглядається підхід до формування комплексного природничо-наукового світогляду ліцеїстів через організацію дослідницьких практик з природничих дисциплін у Відокремленому підрозділі «Науковий ліцей» Державного університету «Житомирська політехніка». Охарактеризовано теоретичні засади інтеграції природничих наук в освітньому процесі, визначено структурні компоненти природничо-наукового світогляду та принципи організації міждисциплінарної дослідницької діяльності. Описано досвід реалізації дослідницьких проєктів, представлено модель організації дослідницької діяльності учнів у природничо-науковому напрямі. Виявлено позитивну динаміку розвитку дослідницьких компетентностей ліцеїстів та формування цілісного розуміння природних явищ і процесів через міждисциплінарний підхід. Особливу увагу приділено аналізу наукових робіт учнів, поданих на конкурс-захист Малої академії наук України, більшість з яких мають інтердисциплінарний характер. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічна Житомирщина;Спецвипуск №1
dc.subject природничо-науковий світогляд uk_UA
dc.subject інтеграція природничих наук uk_UA
dc.subject міждисциплінарні дослідження uk_UA
dc.subject дослідницькі практики uk_UA
dc.subject науковий ліцей uk_UA
dc.subject біологія uk_UA
dc.subject хімія uk_UA
dc.subject фізика uk_UA
dc.subject інтегрований підхід uk_UA
dc.subject natural-scientific worldview uk_UA
dc.subject integration of natural sciences uk_UA
dc.subject interdisciplinary research uk_UA
dc.subject research practices uk_UA
dc.subject scientific lyceum uk_UA
dc.subject biology uk_UA
dc.subject chemistry uk_UA
dc.subject physics uk_UA
dc.subject integrated approach uk_UA
dc.title Формування природничо-наукового світогляду ліцеїстів через дослідницькі практики у галузі природничих наук uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The article examines an approach to forming a comprehensive natural science worldview of lyceum students through organizing research practices in natural sciences at the Scientific Lyceum of Zhytomyr Polytechnic State University. The theoretical foundations of natural sciences integration in the educational process are characterized, the structural components of the natural-scientific worldview and principles of organizing interdisciplinary research activities are defined. The experience of implementing research projects is described, and a model of organizing students' research activities in the natural sciences direction is presented. Positive dynamics in the development of research competencies of lyceum students and the formation of a holistic understanding of natural phenomena and processes through an interdisciplinary approach are revealed. Special attention is paid to the analysis of students' scientific papers submitted to the competition-defense of the Junior Academy of Sciences of Ukraine, most of which have an interdisciplinary character. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account