Abstract (ukr):
Проаналізовано зміст та основні напрями PR-діяльності мусульманських релігійних організацій України. Визначено, що найбільш планомірно таку діяльність здійснюють Духовне управління мусульман України "Умма", Духовне управління мусульман України та Духовне управління мусульман Автономної Республіки Крим, що позначається використанням багатьох ресурсів та сучасних медіатехнологій, хоча і спостерігається брак системності. Зазначено, що їхня PR-діяльність має багатоканальний характер: через друковані й електронні медіа, а також радіо та телебачення, хоча превалюють інтернет-ресурси, у т. ч. соціальні мережі. Мусульманські релігійні організації створюють власний медіаконтент і здійснюють переклад глобального. Встановлено, що універсальною моделлю PR-діяльності мусульманських організацій є розміщення на електронних ресурсах загальної інформації про основи ісламського віровчення та особливості релігійної практики, а також оцифрованої тематичної літератури. Досліджено, що мусульманські релігійні організації у своїй PR-діяльності використовують і технології стрімінгу, тобто безперервної трансляції подій у режимі реального часу, переважно для висвітлення благодійних, культурних та просвітницьких PR-акцій, які проводить організація. Основними каналами із соціальних мереж для PR-діяльності мусульманськими організаціями є "Фейсбук", "Інстаграм" та "Телеграм", де регулярно розміщується контент на сторінках спільнот та духовних лідерів. Зауважено на напрямі PR-діяльності мусульманських організацій в Україні у висвітленні участі їхнього керівництва в державних заходах, а також прийняття декларацій взаємодії їх із владою та громадськістю. Значимими стали підписання Хартії мусульман України та Соціальної концепції мусульман України. Складовими PR-діяльності мусульманських організацій є культурна (як меценатство та як інтеркультурна масова комунікація), благодійницька, робота з дітьми та юнацтвом.
Abstract (eng):
The content and main directions of PR activities of Muslim religious organizations in Ukraine were analyzed. It was determined that the Spiritual Administration of Muslims of Ukraine "Umma", the Spiritual Administration of Muslims of Ukraine and the Spiritual Administration of Muslims of the Autonomous Republic of Crimea carry out such activities most systematically, which is characterized by the use of many resources and modern media technologies, although there is a lack of systematicity. Their PR activity is multi-channel: through print and electronic media, as well as radio and television, although Internet resources, including social networks, prevail. Muslim religious organizations both create their own media content and translate global media. A universal model of PR activities of Muslim organizations is the posting of general information on the basics of Islamic belief and features of religious practice, as well as digitized thematic literature, on electronic resources. Muslim religious organizations in their PR activities also use streaming technologies, i.e. continuous broadcasting of events in real time, mainly to cover charitable, cultural and educational PR actions conducted by the organization. Facebook, Instagram and Telegram are the main social media channels used by Muslim organizations for PR activities, where content is regularly posted on the pages of communities and spiritual leaders. An important direction of the PR activities of Muslim organizations in Ukraine is the coverage of their leadership's participation in state events, as well as the adoption of declarations of their interaction with the authorities and the public. The signing of the Charter of Muslims of Ukraine and the Social Concept of Muslims of Ukraine became significant. The components of PR activities of Muslim organizations are cultural (as patronage and as intercultural mass communication), charity, work with children and youth.